Podsumowanie podróży: AMERYKA CENTRALNA 2019

kliknij na mapę i zobacz szczegóły

…cóż chyba zaczniemy sztampowo: udało się!

Od ponad 2 miesięcy jesteśmy w domu, powoli przyzwyczailiśmy się z powrotem do polskiej rzeczywistości, chociaż nadal chyba wszystkimi zmysłami jesteśmy daleko stąd, w kolorowym świecie, wśród cudownych miejsc i ludzi, egzotycznych dźwięków i zapachów, nowych pysznych smaków… to była cudowna przygoda!

Dwa miesiące, które spędziliśmy w trasie  mogą wydawać się bardzo długim urlopem, ale tak naprawdę w podróży to nie tak wiele. W każdym miejscu chciałoby się zostać dłużej, zobaczyć więcej,  wchłonąć ile tylko się da otaczającego nas świata…

Cóż cieszymy się tym, co się udało!

Odwiedziliśmy 8 nowych dla nas krajów:

• Nikaragua
  • Kostaryka
  • Panama
  • Najszybciej przekroczona granica Gwatemali i Salwadoru: 1 godz.
  • Najwolniejsza granica: Nikaragua z Kostaryką: 2,5 godz.

Który z krajów najbardziej nam się podobał? To pytanie padło już wielokrotnie po naszym powrocie. Nie potrafimy powiedzieć. Każde z odwiedzonych Państw było ciekawe i fascynujące, inne od poprzedniego (choć wielokrotnie można było odnaleźć pewne podobieństwa) Mieszkańcy wszystkich odwiedzonych krajów byli przyjaźnie nastawieni i bardzo życzliwi. Gdyby nie bariera językowa (nie znamy hiszpańskiego 😦 ),  pewnie jeszcze bardziej udałoby się zintegrować i chłonąć lokalny folklor

….i bez wątpienia: do każdego z tych krajów, gdyby tylko istniała taka możliwość, chętnie byśmy w przyszłości wrócili…

Nasz plan zakładał do przejechania dystans około 14 tys. km, łącząc na mapie punkty, które wcześniej zaznaczyliśmy. Był mocno orientacyjny, bo nie potrafiliśmy oszacować warunków drogowych, szczególnie jakości samych dróg, a związku z tym czasu podróży.

Łącznie przejechaliśmy 15 000 km. Nasz coraz starszy Harley spisał się dzielnie na tej niełatwej trasie.

Nie miał z nami lekko – cały zestaw, czyli nas dwoje wraz z motocyklem i bagażami, ważył łącznie 1440 funtów, co w przeliczeniu na kilogramy daje na okrągło 650 kg.

Na całej trasie motocykl spalił 950 litrów benzyny bezołowiowej, co w przeliczeniu daje średnio 6,32l/100km – chyba nieźle biorąc pod uwagą nasz ciężar, warunki drogowe oraz różnice poziomu terenu (od – 6 m ppm do 3200 m npm).

Części które zostały zużyte i wymienione na trasie:

• 2 przekładnie prędkościomierza (speedo drive)
  • 2 linki gazu
  • 1 tylna opona
  • Komplet tarcz i sprężyna sprzęgła + olej sprzęgła
  • 2 sprężyny stopki bocznej (notorycznie zrywane na progach zwalniających w Meksyku)
  • 1 wymiana oleju (po 7,5 tys km – w Meridzie, Meksyk) – 1 filtr + 4 litry oleju mineralnego Motul 20w50
  • 4 litry oleju silnikowego dolane w trakcie całej trasy
  • Mycie i konserwacja filtra powietrza w San Antonio w Gwatemali

Przy okazji – o drogach w Ameryce Centralnej: od dobrej jakości autostrad w Meksyku, Hondurasie  i Panamie (w pozostałych krajach autostrad – brak) przez mocno zatłoczone ulice i jedno jezdniówki w Gwatemali, po częste szutrówki w każdym z odwiedzonych krajów Ameryki Centralnej,

Spośród wszystkich noclegów około połowę spędziliśmy pod dachem korzystając z hoteli, hosteli oraz dobroduszności naszych znajomych, którzy przygarnęli nas na noc (Kochani – bardzo Wam dziękujemy).

Drugą połowę przespaliśmy pod namiotem lub bez:

Żywiliśmy się głównie na ulicy, chłonąc lokalny klimat i smakując miejscowe specjały a było ich sporo…

Z braku czasu gotowaliśmy rzadko – głównie kawę o poranku przed trasą ☺

Całą naszą przygodę dokumentowaliśmy fotografując i filmując otaczający nas świat. Relacja fotograficzna i jej zamieszczanie na naszym blogu to w 99,9% Elci mozolna praca w trakcie podróży.

Powstało również kilka godzin materiału filmowego z którego miejmy nadzieję niebawem powstanie zmontowany film z podróży.

Relację z naszej podróży obejrzało 3733 użytkowników z 45 państw odwiedzając naszą stronę 20410 razy.

Dziękujemy Wam wszystkim za to wsparcie, które jak zawsze daje nam siłę do przezwyciężania trudów podróży!!!

12 myśli w temacie “Podsumowanie podróży: AMERYKA CENTRALNA 2019

1. I znowu super lektura. Jesteście wielcy będzie co czytać i oglądać jak czas pozwoli. I co tam moja wyprawa dwutygodniowa do Skandynawi która dwa tygodnie temu zakończyliśmy. Pozdrawiamy serdecznie.

Polubienie

2. Nigdy nie spodziewałam się , że mogę uczestniczyć (oczywiście pośrednio , dzięki Waszej relacji) w tak wspaniałej podróży. Jesteście bardzo dzielni i podziwiamy Was za za odwagę podjęcia takiej podróży. Mam nadzieję , że jeszcze wrócicie w te miejsca , czego Wam bardzo życzymy . Czekamy na film , jak co dzień czekaliśmy na Waszą relację . W naszym przypadku pomnóżcie oglądających razy cztery.

3. No cóż aż ciśnie się na usta „yes, yes, yes”.
    Zajebista podróż, piękni „MŁODZI”. Tylko pozazdrościć. Świetnie się z wami bawiłem przez ten czas. Ale wiemy, że podróż ta nie odbylaby się bez odpowiedniego przygotowania motocykla. Gratuluję zajebistego mechanika. Poznamy go?

Polubienie

4. Cieszę się razem z Wami. Ileż to trzeba mieć determinacji aby zrealizować taki urlop. Wasza relacja z podróźy pierwsza klasa. Częściowo byliśmy z Wami. Z fotek wynika jasno: tak kolorowo, że mnie to głowa rozbolała. Ciekaw jestem tego co fotki nie przekazują, smaków i zapachów. Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Pozdrawiam i do zobaczenia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )